asaplace

Alla inlägg under oktober 2017

Av Åsa Markström - 28 oktober 2017 22:02

Hej på er!

Ja då är det dags att skriva några rader igen, och den här gången tänkte jag skriva några rader om en viss resturang som jag och min kompis besökte i fredag kväll.

Den heter alltså  Sizzling Wok, det var första besöket vi gjorde och jag ska även tillägga att det också var det sista.

Det första intrycket av resturangen tyckte jag var riktigt trevlig, jag måste säga att första intrycket av den var riktigt mysig, och romantisk omgivning,, och då man kikade på menyn så såg den väldigt trevlig ut med de rätter som erbjöds och till humana priser också.

Så kom alltså servitrisen fram och frågade vad vi skulle beställa, Hon var väldigt otålig och ville att vi skulle bestämma så snabbt som möjligt, och då jag till slut bestämt mig så sa hon till min kompis och vad ska du ha då? Så där lite lagom trevligt, eller..

Vi bestämde oss för att testa en pasta alfredo.

Maten kom in ganska fort. Då vi kollade på tallriken såg det inte alls särsklilt aptitligt ut. Som en grynig massa typ med pasta.

Då vi började äta så smakade det hyfsat tyckte jag men större delen av pastan var hård och seg.

Jag sa till min kompis det här ska jag klaga på, jag tyckte absolut inte att denna mat var värd sitt pris. Dessutom om man har känsliga tänder så är det inte att rekomendera sådär seg pasta.

Jag gick helt sonika fram till disken, och vfick vänta ett bra tag innan någon kom.

Då hon kom och frågade vad jag ville, sa jag att pastan var för hård.

Hon frågade typ vill ni att vi ska göra en annan maträtt?

Nä, sa jag vi vill ha samma mat. '

Sen gick jag och satte mig igen och vi surrade en stund. Och sen då hon efter en stund kom tillbaka sa hon bara.

- Ni får något annat i stället !

Och det såg inte gott ut heller, var en vattning bandpasta med några torra och smaklösa kycklingbitar.

Jag satt och petade i lite i maten och åt, inte heller denna pastan var godkänd. Jag tittade på min kompis och frågade henne vad hon tyckte, och hon var inte heller stormförtjust.

Jag sa åt henne att jag tycker inte vi accepterar sån här mat, vi betalar bara och sen går vi och äter någonannanstans, egentligen tycker jag inte att vi borde ha behövt betalat alls nämligen. Eftersom hon inte ens hade frågat oss om vi ville ha det där skräpet.

Hon kunde ha frågat oss, tycvärr kan jag inte göra nån pasta alfredo, önskar ni nåt annat? I stället för att bara komma och severa nåt vi inte ens beställt.

Sen bestämde vi oss för att gå ifrån maten och äta någonannanstans.

Då jag  kom fram till disken igen sa jag precis som jag tyckte, att vi var väldigt missnöjda med maten, och att vi inte skulle komma tillbaka hit igen.

Hon var som ett frågetecken och sa lite smått förvirrat att folk brukar ju tycka att det här är gott.' Jag sa bara men det tycker inte vi och så gick vi därifrån då vi betalat.

Om nu verkligen folk tyckte att det där var så gott så kan man ju fråga sig varför det bara var vi två och en gammal gubbe där en fredagskväll vid middagstid?

Vi tänkte att det verkade nästan som att de där var något som dom hastigt tagit fram ut frysen och tinat upp. Jag menar hur svårt ska det kunna vara och göra om två vanliga pasta alfredo?

Jag misstänkter också att vi blev lite matförgiftade. Jag åt ju inte så mycket men jag mådde lite illa och var ovanligt gasig i magen dagen efter och  att hon fick rusa på toaletten mitt i natten för att hon var väldigt dålig i magen, hon åt ju mer än jag för hon var hungrigare.

Jag går i starka funderingar om att anmäla den där restaurangen så inte fler personer ska råka ut för samma sak. tminstone tycker jag att dom borde ha varit så pass schyssta att dom kunde sagt att eftersom ni inte åt något så behöver ni bara betala för drickan.

Men dom har väl så lite folk så dom vill tjäna på alla som kommer dit, oavsett om dom är nöjda med maten.

Men jag är i allafall stolt över mig själv att jag faktiskt vågade säga ifrån  .

Resten av kvällen blev dock trevlig och sällskapet var alldelles utmärkt. Vi gick och såg filmen thor, som hade premiär, och den var riktigt spännande och sevärd, jag menar , att se två snygga bröder i samma film är väl aldrig fel? Och dessutom var den spännande och det hände saker hela tiden.

Idag hade vi tänkt fara iväg på byske marknad och men det var inget vidare väder, regnade.Men det är ju en dag i morgon också så vi far nog en sväng då.

Och vår lilla prins kisse verkar tillrätta sig väldigt bra hemma hos oss igen. Jag har fortfarande svårt att fatta att vi har fått igen honom efter typ fem eller sex år så är han här.

Nu äter han som han ska och det går allt bättre mellan honom och Molly, kanske kommer L.

ucifer tillsist ihåg att dom en gång har varit kompisar?

Lucifer är ju den enda katt som molly verkligen har kommit överens med. Och jag tror nog också att Molly känner igen honom, hon är inte alls så rädd som hon har varit för de andra katterna.

Hon försöker komma fram till honom och söka kontakt, och hon vågar vara framme.

Lucifer är nog bara lite rädd ännu, jag menar vem vet vad han har varit med om alldelles ensam i skogen i minst tre månader? Stackars lilla kisse, jag är så otroligt glad över att ha honom hemma igen, nu har jag mina två favoritkatter igen  

Nej nu är det dags att susa i säng, önskar eventuella läsare en godnatts sömn, tjingeling !!!

Ovido - Quiz & Flashcards