asaplace

Alla inlägg under juni 2018

Av Åsa Markström - 19 juni 2018 22:16

Ja då tycker jag att det är dags för några rader igen. 

Nu  är jag alltså inne på min andra semesterdag som snart når sitt slut. och det känns verkligen underbart att ha semester. Trots att vädret inte har varit det bästa idag, men vädret kan man ju ändå inte rå på särskilt mycket.

Ni som känner mig vet ju att jag kämpar med min vikt. Och idag då jag var hos dietisten så hade jag gått ner 3.5 kg. OCh det låter kanske inte så mycket i andras öron, men för mig kändes det som en stor seger.

Då jag kämpat ett bra tag nu, och senast jag var hos dietisten så hade jag ju gått upp två kg.

Men nu har jag börjat köra ännu hårdare, med mer träning jag går över en timme i stort sett varje dag, och tränar på gymmet tre dagar i veckan, och det börjar uppenbarligen ge mer resultatet.

Det jag tycker är bra är att jag inte behöver ändra kosten så mycket, bara minska lite på potionerna , mer grönsaker och kolla efter nyckelhålsmärkta produkter med mindre kalorier.

Dessutom äter jag ibkand soppa också, och det är ju bra vi säger om jag vill äta nåt onyttigare till middagen som skrov eller pizza, det förekommer inte så ofta men ibland måste man ju ändå få unna sig något gott  .

Jag hårdbantar ju inte, utan det jag söker är en livstil som jag helt enkelt kan lära mig att leva efter, så jag kan ha någorlunda koll på vikten även då jag gått ner det jag önskar.

Därför så händer det inte tvärt.

Och jag måste säga att jag inte var någ¨åt lyckligare då efter min första skilsmässa då jag gick ner typ 18 kilo på några månader.

Då åt jag knappt och var så deprimerad , och tyckte allt var skit. Och sen då jag mådde bättre, jo vad hände? Jag åt upp mig igen och gick upp det jag förlorat plus lite extra.

Så därför tror jag inte på snabb bantning. Jag mår bra som det är och är så glad åt dom små framgångar jag gör, och tycker det är väldigt roligt att jag börjat komma igång med träningen igen.

Anledningen till att jag verkligen vill lyckas denna gång är att jag inte vill sluta som min mamma, hon dog ju bara 56 år i en hjäringfarkt, så fruktansvärt tragiskt, och dessutom så har vi ju diabetes i släkten, något som jag också verkligen vill undvika,

Jag känner att jag har så mycket att leva för. Vissergligen kan jag ju bli sjuk ändå och dö i förtid, men då har jag ju ändå försökt.


Jag och min dotter har bokat in en Stockholmsresa i sommar också, i fyra dagar. Det ska bli verkligen roligt att bara umgås hon och jag som förra sommaren.


Men i helgen var jag och min sambo i umeå, det var riktigt mysigt, Vi åt god mat, och såg på bio. En bra film som heter i feel pretty, den rekomenderar jag faktiskt till den som tycker om romantiska, gulliga komedier  .

Det blev också en ny teve em 55 tum, den är vi nöjda med bra bild och det är en smarteve så man kan se netflix och sånt direkt på teven utan att koppla den till datorn.

Annars händer inget särskilt i veckan, Snart midsommar, inte klokt vad tiden går fort.

Men nu tänker jag bara njuta av min semester.

Nu har förresten vår kisse Lusse börjat göra små utflykter. Jag vill ju helst att han ska stanna inne ett tag till då han är i ett område nu som han inte hittar i.

Men det är ju svårt om han verkligen vill gå ut så måste han ju få det nu då han egentligen är utekatt. Men han är i allafall idmärkt och i morgon ska han få ett halsband med namn och nummer på, så om nån hittar han lost så vet ni vem ni ska ringa  .

Men nu är det snart dags att pysa i säng, man kan ju inte helt vända på dygnet bara för att det är semester..Eller  


Ovido - Quiz & Flashcards