asaplace

Alla inlägg under juli 2018

Av Åsa Markström - 11 juli 2018 14:21





Ja då är snart semestern slut, väldigt sorgligt att fyra veckor ska gå så fort. Men det har varit en väldigt underbar semester jag sent kommer att glömma.

Och framför allt så har det ju varit ett riktigt toppenväder, sol i stort sett varje dag.

Jag har gjort två stockholmsresor, en med min dotter och en med min sambo. Båda resorna var fantastiskt roliga.

Jag märkte att det finns väldigt snälla och hjälpsamma människor i stockholm, det är ju inte alltid så lätt att hitta där och veta hit och dit vart man ska.

Men det är ju som sagt ändå lätt att ta sig fram i Stockholm både pendeltåg, spårvagn tummlbana buss och taxi naturligtvis. Men som sagt var så gäller det ju att hålla reda på vart man ska  .

Jag och min sambo gick väldigt mycket i Stockholm eftersom vi båda två älskar att gå. MEn näst sista dagen gick vi nästan lite vä mycket, över 25000 stag, det var mycket särskilt för mig som inte är van att gå riktigt så långt.

Men vi hann i allafall med det jag ville hinna, drottningholm, slottet i Stockholm, skansen och gå omkring på stan.

Och vi har ätit väldigt god mat.också

Men rejält med pengar går det då man är på semester så det är kanske tur ändå att man har det bara en gång per år  .

Jag har hunnit med att se två filmer på bio också, en med min dotter som var riktigt bra, den heter Love simon, det var en riktigt bra och gullig film, den rekomenderar jag verkligen.

En annan film jag och min sambo såg hette Den blomstertid nu kommer, det var en svensk  film och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om.

Det var ju en tänkvärd film som fick en att tänka efter, att om ryssarns eller något annat land skulle anfalla oss så ärvi väldigt chanslösa, som det ser ut nu.

Vi har ju knappt nåt försvar alls att komma med.

Fördelen är kanske att kriget skulle vara över ganska snabbt och man skulle slippa lida så mycket.

Men jag vågar knappt tänka tanken vilken panik man skulle få, och vela skydda sina nära och kära. Man inser ju att de krigande landet inte skulle behöva göra så särskilt mycket för att slå ut oss, fixa elektriciteten bort och förorena vattnet, då skulle vi inte klara oss särskilt länge.

Idag är ju  människan helt beroende av ström och vatten.

Jag tänker på lilla huset på prärien, där klarade dom sig ju, hade stearinljus och fotogenlampor och hämtade vatten från sjön eller nån brunn de hade på gården.

Där var ju inte heller teven lika högr prioriterat som det är idag. Där umgicks verkligen familjen och brydde sig om varann mer.

Inte bryr man sig om särskilt mycket på samma sätt idag, det är bra att läsa på facebook och typ instagram, Så kan man säga jag vet ju vad du g jorde igår det läste jag på facebook  .

Men nu till något trevligare inte den här helgen,men nästa helg så firar jag och min sambo att vi har varit förlovade i två år, tänk vad tiden går fort.

Jag är ås glad att jag har honom i mitt liv, ja även hans barn och min dotter.

Käner att jag har så mycket i mitt liv att vara tacksam över, fina vänner och fin familj det är verkligen värdefullt att ha. Jag känner mig rik trots att jag inte är särskilt rik på kontot så är jag det ändå.

Även om jag hade  haft snuskigt mycket pengar och bodde hur fint som helst men varken hade kärlek, familj så skulle man ju ändåvara olycklig i längden tror jag.

Det är ju viktigt att man också har mål och drömmar att sträva efter.

Det mål jag har just nu är att tränaoch gå ner i vikt, och jag har verkligen bestämt mig för att lyckas en dag även om det kommer att ta tid.

Just nu har jag det målet att fokusera sig på, och sen på vägen dyker det säkert upp andra mål och drömmar som också kan vara värt att sträva efter.

Men nu ska jag sluta babbla för den här gången,

En fin dag önskar jag  i det fina vädret, ta vara på livet och njut, det förflutna har varit och framtiden är vår, den kan man bara göra det bästa av som man kan  .

Ovido - Quiz & Flashcards