asaplace

Direktlänk till inlägg 7 juli 2019

Kapitel 18

Av Åsa Markström - 7 juli 2019 15:35


Ja då kommer fortsättningen. Hade egentligen inte tänkt skriva några fler kapitel, men sen började jag tänka på att livet man lever är precis som en bok,

Man börjar med tomma sidor och sen fyller man på eftersom.

Det här känns som en början på mitt nya liv, jag vet fortfarande att allt när som helst bara kan falla i kras, då man minst anar det.

Men jag tänker njuta av mitt nya liv så gott det bara går, och ta vara på alla stunder av glädje och lycka som livet kan ha att ge mig.

Nu har jag alltså gift mig för tredje gången, och det är ju ingenting att skryta om.

Många som tänker som inte känner mig och inte  har läst min bok kanske dömmer mig för att jag gift mig för tredje gången.

Men det tänker jag inte bry mig om ett skvatt.'Det är man själv som formar sitt liv.

Jag har kommit fram till efter alla mina hinder och svårigheter hur viktigt det är att följa sitt hjärta och skapa det liv man vill ha, det är ju inte alltid det går.

Då jag bestämde mig 2007 då jag var mitt uppe i min svåra skilsmässa, då jag låg med kniven i min säng och faktiskt på allvar tätankte ta mitt liv.

Då jag tog mitt avgörande beslut att inte välja den fega vägen, utan fortsätta kämpa för mig och min dotter, att bygga upp det liv jag ville att vi skulle få.

Men det har tagit lång tid, Det tog 12 pe trygt innan jag hittade min plats i livet och kände att det är här jag vill vara, nu har jag faktiskt lyckas skapa en plats där jag och min dotter och resten av vår familj faktiskt kan trivas på.

Ett jobb där jag trivs, och hyfsad ekonomi. Nog för att man alltid vill ha mer pengar, och känna att jag kan unna mig mer saker och göra utlandsresor och köpa det .

Jag måste fortfarande tänka mig för  över vad jag köper, men jag slipper känna mig jagad av räkningarna och ha kronofogden i hälarna, och oroa mig för varje dag vad vi ska äta och om vi ens har mat på bordet.

Jag är nöjd och tacksam att sluppe känna den där ångesten och känslan att vara jagad, att jag äntligen känner att jag fått lugn och ro,

Och hittat kärleken i mitt liv,

Jag har förstått att det är först då man börjar må bättre själv som man känner att man också  orkar hjälpa andra.

Nu står mitt fokus att hjälpa min dotter inför operationen som ska ske i höst, så jag orkar stödja henne med det hon behöver hjäkp med, men samtidigt också att konsentrera mig på mig själv, och min man så vi mår bra,

Jag känner mig mer levande och glad än vad jag gjort på många år, jag känner att jag har mer kraft och ork.

Jag måste också berätta om mitt bröllop, det finaste jag varit med om.

Fast det var litet jag var så tacksam ock glad för de som ville komma och vara med oss och dela vår göädje, på vår stora dag.

Jag ville att mitt sista bröllop skulle bli nåt alldelles speciellt, så därför valde jag en fin klänning, det var så vackert att få känna sig berundrad och fin för en dag, och höra du ser ut som en prinsessa.

Det har jag aldrig i hela mitt liv fått höra vad jag vet i allafall.

Sen ville jag överaska min man med en sång, fast jag inte är så bra på att sjunga, men jag sjöng, Bara för att jag ville hylla honom med min kärlek, och dessutom ett litet bonut fick jag då jag bevisade för mig själv att jag faktiskt kunde och vågade.

Jag vågade faktiskt stå där framför min man och mina vänner med mikrofon och min körledare som spelade piano till.

Jag som under min skoltid varit så retad för mitt tal vågade stå och ta plats, och faktiskt visa, det här är jag jag vågar ta plats, jag är värd det, precis som alla andra.

Jag är ingen tyst liten mus som bara ska gömma sig i ett hörn och känna att jag är värdelös.

Och nu njuter jag av vårat nya boende, det kommer och har börjat bli så fint, inte alls mycket renoveringar som behövs, mest vara lite småpyssel och fix, sånt där roligt.

Som inte behöver kosta alltför stora pengar.

 <ett mål till jag har i livet är att ställa mig inför en klass och berätta om mobbning, hur hemskt det kan påverka en person, jag som  inte vågar prata inför en klass, men jag har bra lust att göra det,

Om jag bara skulle kunna få en enda person att lyssna på mig vore fantastiskt, att få en enda människa att förstå  att det som folk minns och dem som blir mobbade kommer ihåg, är faktiskt den person som sa ifrån, att det här är inte okej, sluta.'Det var ingen som ställde upp så för mig, men jag hoppas med denna bok att jag kanske får fler personer att lyssma, innan man dömmer någom så har varje person ett liv, och har varit med om många olika saker, som kan bero på hur man är.

Varje liv är unikt och ser ut på precis olika sätt, alltfrån upväxt till vuxen ålder.

Respekt och kärlek till alla fina människor därute.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Markström - 8 januari 2020 20:35

Godkväll!   Tänkte det var dags att skriva några rader nu, inte för att jag vet om jag har något särkilt intressant att berätta, men nåt ska jag säkert komma på antar jag  . Idag har det inte blivit särskilt mycket gjort härhemma, gick bara en ...

Av Åsa Markström - 26 december 2019 21:58

Hej och välkommna hit, ni som vill !   Nu blir detta mer som en vanlig blogg igen, jag känner att jag har redan ganska mycket matreal på min bok, så jag behöver inte så mycket just nu, har tillräckligt mycket att jobba med redan. Men man vet al...

Av Åsa Markström - 22 november 2019 18:43

Nu har jag verkligen bestämt mig för att slutföra den här boken. Det kommer att ta tid, och jag kommer säkert då och då att vilja kasta ut datorn genom fönstret. Men klar ska den bli, oavsett hur lång tid det än må ta. Jag inser att min berättels...

Av Åsa Markström - 5 september 2019 20:38

Ja, men då kör vi på ett kapitel 19 tycker jag, för er som orkar läsa. Då man landar i en  viss plats i livet, som jag nu känner att jag har gjort, så kommer man till instinkt en hel del saker. Förhoppningsvis så stämmer det att man blir lite kloka...

Av Åsa Markström - 21 april 2019 16:30

Det är egentligen rätt underligt att man kan resa sig så många gånger i mitt liv som jag gjort, jag vill inte verka skrytsam eller så, Men det som inte dödar en gör en starkare, sägs det. Om min bok någonsin skulle bli klar eller utgiven så skull...

Ovido - Quiz & Flashcards