asaplace

Alla inlägg under maj 2018

Av Åsa Markström - 22 maj 2018 21:21

Ja då tänkte jag att det var dags att skriva några rader igen, var så längesen jag skrev sist så vi får väl se vad det blir den här gången  .Nu har jag i allafall kommit igång med träningen igen, och det går hyfsat bra faktiskt.

Nu har jag fått ett gympogram som jag ska följa.

Det är mycket lättare då man vet att man tränar lätt, och jag förstår faktiskt varför min träning inte har gett så stora resultat då jag har uppenbarligen tränat alldelles för lätt.

Nu har jag börjat köra tre gånger i veckan på gymmet, plus att jag går en nästan en timmes prommenad varje dag hem från jobbet, jag tar medvetet en längre väg.

Och ibland går jag till och med ut en extra sväng om jag känner mig pigg. och det underlättar ju att jag har min sambo också som älskar att röra på sig det är ju roligare då man går ut två.

Och det jag är mest stolt över är att jag inte fikar på vardagkvällarna nu, och har blivit av med mitt cocacola beroende. Om jag blir sugen på läsk så blir det light, eller zero, eller någon god loka smak, eller funlight saft som jag fick tips av dietisten att köpa och dricka till maten i stället för mjölk, det innehåller mer kalorier än vad jag trodde.

Plus att vi har börjat äta mer grönsaker här hemma också.

Men det går väldigt sakta, men så småningom kommer det att gå, jag ger inte upp, nu har jag bestämt mig att fortsätta kämpa ända till det bittra slutet  .

I helgen hade jag och min sambo en mysig helg i luleå. vi åt på en jättebra restaurang som heter Östens pärla.

DOm har allt både pasta, pizza , kinamat och thailändsk.

Det är perfekt då om en är sugen på nåt annat och då är man inte låst vid just kinamat eller pizza.

Man fick ju vämta lite på maten men det gör inget tycker jag då maten smakade så pass bra att det var värt att vänta.

Och väldigt gullig personal också var det och det är alltid ett plus, och rolig vi fick skratta mycket innan vi gick därifrån  .

Och nu har min sambo dessutom köpt en ny bil, en opel 09, vi är väldigt nöjda med den hittils den är också större än den han hade förut, vi är ju fem stycken som åker nångång,

På söndag ör det ju morsdag, min sambo är så gullig, han har köpt  en morsdagspresent, fast jag inte är hans barns riktiga mor, jag är ju bara riktig mor till min dotter.

Men jag tyckte tanken av honom var så gullig så jag blev riktigt rörd, jag är ju i allafall bonusmamma också  .

Jag är väldigt kär i min sambo och jag önskar faktiskt en dag att han kanske om några år eller så vill bli min man.,,

Jag skulle faktiskt verkligen vara beredd ooh gifta mig tre gånger.

Jag vet inte varför jag egentligen tänker så mycket på giftemål, men det är nog så att jag är gammeldags av mig, att jag vill ha allt. Det låter säkert självliskt, och jag kan egentligen inte komma på varför giftemål känns viktigt för mig,

Men naturligtvis om han inte skulle vilja gifta sig igen så finner jag ju mig i det också, jag älskar ju honom ändå.

Men det var en kompis som sa till mig att om man verkligen går i tankarna om att gifta sig så är man verkligen kär, och det är ju sant..

.Men jag är nöjd att få hans kärlek ändå, och jag tänker på många därute som inte har funnit kärleken, jag vet att det finns nån för alla.

Om till och med jag kan lyckas, som varken har utseende eller pengar, jag har inget speciellt och egentligen förstår jag inte hans val, att han vill ha mig. men det är ju hans val och det enda jag vill är att göra han och min familj lycklig.

Men nu får det bli slut med dessa romantliska babblande, nu är det dags att fokusera sig på verkligheten och det är att kryp a i säng så man orkar jobba igen.

En kram till mina vänner skickar jag och förlåt att jag ibland är dålig på att höra av mig, men ni finns i mitt hjärta ändå

Ovido - Quiz & Flashcards