asaplace

Alla inlägg under december 2018

Av Åsa Markström - 1 december 2018 14:47

Goddagens!

Var ju ett tag sen jag skrev sist. Har nästan faktiskt glömt bort att jag har en dator. men den måste jag ju andvända nångång.

Blir mest att man är lat och sitter vid mobilen och skriver, eller vad man nu gör alltmest.

TÄnk vad tiden rusar iväg, nu är det snart jul, och vi har inte tagit fram ett enda julpynt ännu, men det ska bli till veckan, vi köpte ju en ny gran förra julen.

Här händer det inte annars speciellt mycket. Jag kämpar på med träningen.

Det går mycket bättre nu sen jag bytte gym, känner att jag trivs betydligt mycket bättre på mitt nya gym. Tycker spinning är speciellt roligt, jag gillar ledarna som håller i det, dom är hurtiga och glada, och peppande.

Det skulle nog inte kännas så roligt om man hade en instruktör som bara satt på cykeln och inte sa något alls,och dessutom får man ju höra på bra musik också.

Jag trivs så väldigt bra med mitt liv just nu, känner att det känns som att det här nästan är för bra för att vara sant. Jag känner att jag har så oändligt mycket att vara tacksam och glad över i livet.

Och att jag dessutom i sommar ska få bli Fru Berggren. Det känns extra kul. Jag är ju sån som vill vara gift med den jag älskar och lever med.

Och jag är inte rädd trots att jag har två skilsmässor bakom mig, den första var värst, då jag nästan tänkte ta livet av mig, så dåligt har jag nog alrig mått i mitt liv.

Den skilsmässan var ett av de svåraste beslut jag någonsin tagit i mitt liv.

Men sen så här efteråt så känner jag att jag vet att jag måste göra det som är rätt och riktigt för mig, för att jag ska må bra och få ett bra liv som jag trivs med.

Det är sjukt viktigt att följa sitt hjärta, även om man mår dåligt ett tag så går det alltid över så småningom. Bara man kämpar och inte ger upp, det är nåt jag verkligen har lärt mig som gett mig styrka.

Att då man ligger på botten och man tycker att allt går emot en, och lyckas man då hitta den där styrkan inom sig och veta att jag fixar detta, jag vet inte riktigt hur, men på nåt sätt går det.

Även om vägen till ett lyckligt och ett så bbra liv som möjligt, inte är spikrak, utan åtminstone för mig så har den varit väldigt krokig.

Men jag vet att jag kan känna mig stolt över mig själv att jag har gjort rätt val i livet.

Och nu har jag hittat min kärlek igen, och det känns väldigt fint och dessutom har jag ju två fina bonusbarn på köpet och min älskade dotter, som för mig betyder hur mycket som helst.

Skulle jag tvingas gå igenom eld för henne, så skulle jag göra det, det skulle nog dom flesta föräldrar göra för sina barn.

Ikväll ska vi göra en mor och dotter kväll, gå ut och äta och på bio och se monster och vidunder tror jag den heter samma författare som har gjort Harry potter filmerna, önskade jag hade haft åtminstone en bråkdel avhennes talang.

Ha det gott eventuella läsare önskar dig som ids läsa detta en underbart mysig helg, kärlek och ljus önskar jag alla mina vänner.

Ovido - Quiz & Flashcards