asaplace

Direktlänk till inlägg 25 juli 2017

.En mysig dag

Av Åsa Markström - 25 juli 2017 22:20

Godkväll!

Oj vilken trevlig dag vi har haft idag, med väldigt fint väder också  . Idag tänkte vi gå på det här kafet furugrund och köpa en räkmacka.

Det var ju väldigt fint där och mycket folk. Men gissa vad dom skulle ha för en räkmacka ? 139 spänn, jag älskar ju räkmackor men jag tycker inte att det var värda så mycket pengar, och jag tyckte inte heller att de såg ut att vara lika mycket räkor som dem på kajutan.

I allafall så vände vi på klacken och gick därifrån, och det fanns heller inte mycket annat som min dotter ville ha i matväg.

Det var ju vid lunchtid så vi var rätt hungriga då.

I allafall så for vi till byske camping och fikade där i stället. Först blev jag glad och då han i kiosken sa att dom har räkmackor där för 60 kr, jippie tänkte jag naturligtvis  .

Så vi beställde mackorna och gick och satte oss och väntade. Efter ett tag kom han i kassan ut och beklagade sig och sa att dom hade tyvärr slut räkor, så han undrade vad vi ville ha annat i stället.

Då beställde vi tacopaj, han sa okej.

Efter en stund kom han ut igen och sa att tacopajerna var frysta och det skulle ta mycket längre tid att värma dem, Så han sa att går det bra med en annan paj och räknade upp sorterna de hade.

Vi skrattade och sa, visst.

Till slut så fick vi det vi ville ha och det var en pytteliten pajbit med en torr sallad på, inte ens nån dressing fick man.

Men vi åt i allafall förstås, och jag tänkte att min ost och skinkpaj är godare än denna, inte för att skryta men, jo kanske lite pytte  .

Sen bestämde vi oss att spela minigolf och det var roligt, fast jag blev sist. Och min sambo sa att han var dålig på golf och så gick han och vann, jag retade honom och kallade han för speakern, alltså hole in one, fast det fick han faktiskt på en bana, och då blev han glad  .

Sen for vi hemåt och då bestämde vi att vi skulle äta pizzza till middag, min dotter ville vi skulle ta pizza från tre kronor. Vi har ju ätit där en gång förut och jag blev inte besviken varken då eller nu  .

Pizzorna där är helt underbara och jag kan verkligen rekomendera ett besök där om ni har vägarna förbi någongång.

Sen på kvällen gick jag och min sambo ut och gick en prommenad i över en timme, och det var verkligen härligt i kvällsolen.

Och ännu en underbar sak.

Jag och min dotter har bokat en weekendresa till stockholm nästa helg. Det ska bli roligt, vi åker fredagkväll, och kommer hem på söndag.

Jag älskar ju stockholm, det är ju staden i mitt hjärta där jag är född.

Min enda oro är att vi ska villa bort oss nu då min sambo inte är med den här gången, men tur är ändå att det finns google maps och i nödfall kan man ju alltid ringa efter en taxi, eller fråga sig fram  .Dom flesta brukar ju vara hjälpsamma, fast ibland har det hänt man har frågat någon som inte kan språket, och då är det ju naturligtvis inte så lätt.

Och snart bär det iväg till Umeå, på fredag, känns som att jag har mycket roligt att se fram emot.

Och jag känner bara, det är underbart att leva just nu.

Men nu blir det nog sängen snart, tjohej och godnatt    .  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Markström - 8 januari 2020 20:35

Godkväll!   Tänkte det var dags att skriva några rader nu, inte för att jag vet om jag har något särkilt intressant att berätta, men nåt ska jag säkert komma på antar jag  . Idag har det inte blivit särskilt mycket gjort härhemma, gick bara en ...

Av Åsa Markström - 26 december 2019 21:58

Hej och välkommna hit, ni som vill !   Nu blir detta mer som en vanlig blogg igen, jag känner att jag har redan ganska mycket matreal på min bok, så jag behöver inte så mycket just nu, har tillräckligt mycket att jobba med redan. Men man vet al...

Av Åsa Markström - 22 november 2019 18:43

Nu har jag verkligen bestämt mig för att slutföra den här boken. Det kommer att ta tid, och jag kommer säkert då och då att vilja kasta ut datorn genom fönstret. Men klar ska den bli, oavsett hur lång tid det än må ta. Jag inser att min berättels...

Av Åsa Markström - 5 september 2019 20:38

Ja, men då kör vi på ett kapitel 19 tycker jag, för er som orkar läsa. Då man landar i en  viss plats i livet, som jag nu känner att jag har gjort, så kommer man till instinkt en hel del saker. Förhoppningsvis så stämmer det att man blir lite kloka...

Av Åsa Markström - 7 juli 2019 15:35

  Ja då kommer fortsättningen. Hade egentligen inte tänkt skriva några fler kapitel, men sen började jag tänka på att livet man lever är precis som en bok, Man börjar med tomma sidor och sen fyller man på eftersom. Det här känns som en början p...

Ovido - Quiz & Flashcards