asaplace

Direktlänk till inlägg 30 juli 2017

.Semestern slut, men jag är glad ändå

Av Åsa Markström - 30 juli 2017 21:27

Hejsan!

Nu är jag hemma igen, efter en väldigt trevlig umeåvistelse. Jag hade tänkt att lägga ut lite fina bilder från resan, men jag har inte kommit på ännu hur man gör för att ladda upp dem från min mobil.

På min gamla dator var det bara att stoppa in laddarsladden mellan mobilen och datorn, men nu behövs det nåt mer också för det ska funka, nån kan ju hojta till om någon har nåt förslag  .

Iallafall så var det verkligen mysigt. På fredagen hann vi inte göra så mycket, det blev så sent.

Vi hade verkligen planerat att komma iväg tidigt, typ före lunch.

Men först fixade min sambo sina räkningar, och sen så skulle vi iväg och storhandla. Och det blev verkligen en ordentlig storhandling, typ för 3000.

Så mycket behöver man inte handla för, men deet blev lite mer extra än vad som stod på lappen.

Så på fredagkväll blev det bara lite mys på hotellet, film, hur många kramar finns det i världen. Jag har sett den förut men tycker att den är så pass bra att jag mer än gärna ser om den  .

På lördagen åkte vi till älgfarmen i Bjurholm. ca 6 mil från Umeå. Det var verkligen en kul upplevelse.

De hade älgkalvar där som man fick klappa. 

Men det jag var mest imponerad av var älgtjuren. Den var tam så man fick klappa den också, och den verkade inte det minsta rädd för folk heller. Den var tre år och hela 1.90 hög, ingen jag skulle vilja träffa ute i naturen  Sen ville min sambo visa mig nydala camping, där han bott tidigare . Det var en väldigt fin camping tyckte jag, få  se om det blir nästa sommar att vi hyr en stuga där om det blir bra väder  .

Och sist men inte minst så åt vi buffe på vår favorit kinarestaurang i umeå, det är så gott där, fast det är lite dyrt men väl värt pengarna.

Imorgon börjar jag om och jobba igen, jag måste säga att dom här två veckorna har gått fort. Men trevligt har jag haft, trots att vädret inte har varit sådär superbra, men några soldagar fick jag i allafall.

Nu ser jag fram emot nästa helg då jag och min dotter ska till Stockholm, tjohoo vad det ska bli kul.

Även om det känns lite trist att semestern är slut så är jag ändå väldigt glad att jag har ett jobb att komma tillbaka till, och att jag har så mycket övrigt i mitt liv att vara tacksam för.

Just nu önskar jag inget annat. Jo det är klart visst kan man ibland önska att jag vore stenrik och vann på lotto. Och bodde i ett fint hus någonstans nära stan.

Men det finns ju dom som har hur mycket pengar som helst men inte är lyckligare för det. Kärlek, familj och vänner tycker jag är viktigast och hälsan givetvis, att man mår bra och är någorlunda frisk.

Men nu ska jag sluta gaffla för ikväll och susa isäng, Passa på och njut av semestern ni som har kvar av den  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Markström - 8 januari 2020 20:35

Godkväll!   Tänkte det var dags att skriva några rader nu, inte för att jag vet om jag har något särkilt intressant att berätta, men nåt ska jag säkert komma på antar jag  . Idag har det inte blivit särskilt mycket gjort härhemma, gick bara en ...

Av Åsa Markström - 26 december 2019 21:58

Hej och välkommna hit, ni som vill !   Nu blir detta mer som en vanlig blogg igen, jag känner att jag har redan ganska mycket matreal på min bok, så jag behöver inte så mycket just nu, har tillräckligt mycket att jobba med redan. Men man vet al...

Av Åsa Markström - 22 november 2019 18:43

Nu har jag verkligen bestämt mig för att slutföra den här boken. Det kommer att ta tid, och jag kommer säkert då och då att vilja kasta ut datorn genom fönstret. Men klar ska den bli, oavsett hur lång tid det än må ta. Jag inser att min berättels...

Av Åsa Markström - 5 september 2019 20:38

Ja, men då kör vi på ett kapitel 19 tycker jag, för er som orkar läsa. Då man landar i en  viss plats i livet, som jag nu känner att jag har gjort, så kommer man till instinkt en hel del saker. Förhoppningsvis så stämmer det att man blir lite kloka...

Av Åsa Markström - 7 juli 2019 15:35

  Ja då kommer fortsättningen. Hade egentligen inte tänkt skriva några fler kapitel, men sen började jag tänka på att livet man lever är precis som en bok, Man börjar med tomma sidor och sen fyller man på eftersom. Det här känns som en början p...

Ovido - Quiz & Flashcards