asaplace

Alla inlägg den 10 april 2017

Av Åsa Markström - 10 april 2017 19:11

Hej!

Ja då var det dags att skriva några rader igen, tycker jag. Äntligen så har jag en egen dator att sitta vid och slippa sitta vid mobilen, det funkar ju, men går dock inte lika snabbt och enkelt att skriva med den .  

Tja, nu vet jag inre riktigt var jag ska börja skriva men det är lika bra att börja bara någonstans, så blir det nog säkert bra. 

Jag kan ju börja med att skriva om helgen. Det har varit både en tråkigt och en bra helg.

Tråkigt var det ju på grund av attentatet, fruktansvärt, jag har inget annat ord för det. Att terrorismen har kommit hit till Sverige.

Så många oskyldiga liv som drabbats av en sån grym handling. Men mitt i all sorg så känner man ju ändå ett hopp, att vi inte ska låta terrorister förstöra våra liv, utan fortsätta livet som vanligt.

Även om det kanske inte alltid är så lätt, visst är man ändå rädd att nåt sånt här ska hända igen, nåt sånt här kan man ju aldrig förbereda sig på, eller vara beredd på  när eller om det ska hända.

Men vi ska inte låta terroristena vinna, dom vill ju att man ska vara rädd, det är ju deras mål, ett mål som är helt enkelt så jäkla sjukt, jag kan inte förstå glädjen i att skrämma oskyldiga människor som inte gjort något ont, 

Jag ber för alla dem som drabbats av attentatet och hedrar offren. Må dem vila i frid, tänker även på familjens anhöriga. MEn vi ska fortsätta leva våra liv, i kärlek och utan rädsla, vi har bara ett liv, låt inte någon terrorist förstöra det.

Dör man så dör man, det är ju inte så mycket att göra då, men lev och ta extra hand om nära och kära, jag är tacksam för att jag har min familj att ta hand om och att jag har livet, jag är ju 45 redan men har mycket kvar av livet att ge känner jag, jag vill fylla det med kärlek och glädje  .

I helgen har vi varit i luleå, en natt på hotell. Det var trevligt i allafall på lördagen. Då gick vi på en thalländsk restaurang och åt riktigt gott, blev sådär riktigt rullande mätt, , inte nån vidare bantningsdiet där inte om man säger så   .

Sen gick vi på bio och såg sameblod, en drama. Den var sevärd tycker jag men kanske inte en film jag skulle se om. Jag hade gärna velat ha ut mer av handlingen och få förklarat mer.

Sen var vi på hotellet och myste resten av kvällen.

På söndagen var tanken att vi skulle gå på stan och kanske fika på nåt mysigt cafe eller så, men det blev inte så mycket av den saken. Min kära sambo åkte på magsjuka. Det jag gillar med hotellet Elite som vi bodde på är att de har sen utcheckning på söndagar, till sex.

Men den tiden fick vi inte njuta särskilt mycket av, blev en dag i sängen.

Jag blev ju hungtig och gick ner på restaurangen där och beställde mat, jag tänkte att han skulle få i sig nå soppa i allafall, tänkte att morotsoppa borde ju vara len och bra för magen.

Men den var stark som fan, tycker nog att han på restaurangen hade kunnat säga att soppan var stark och kanske inte så bra för en magsjuk man.

Själv åt jag viltskavsgryta och stek potatis, men det var väl sådär, jag kände i allafall att jag kastade bort 385 spänn i onödan, kändes verkligen som att jag kunde ha ätit nå godare för dom pengarna, men det vet man ju aldrig förrän efteråt  .

Min älskling gjorde det väldigt bra som orkade köra vägen hem, vi körde fel två gånger men kom hem säkert till slut.

Oj vilken skillnad det är att skriva nu kände jag, jag tror nog att inläggen kommer att komma betydligt oftare nu om nån har lust att läsa dem.

Tjingeling önskar alla eventuella läsare en trevlig kväll, lev i frid, kärlek och respekt till alla   .





Ovido - Quiz & Flashcards