asaplace

Alla inlägg den 8 april 2018

Av Åsa Markström - 8 april 2018 19:12

Ja då tänkte jag att det ska vara dags för några rader igen, det var ju ett tag sen sist  . Jag har inte haft någon större lust att sitta vid datorn.

Det beror till stor del på att jag inte kan lyssna så mycket på musik längre, men snart hoppas jag. Jag tror att örat börjar läka allt bättre.

Men det blir ju intressant att se om min läkare är någe nöjdare nästa gång jag ska dit, det blir i början av maj. Då ska jag också få göra ett hörseltest och se om jag hör bättre.

Men det tycker jag ju själv att jag gör, jag hoppas bara att örat kommer att läka bra så det inte orsakar några problem i framtiden att  det blir sämre igen.

Just nu måste jag säga att det räcker med operationer. Men jag ångrar inte att jag genomförde någon av operationerna  .

Jag ska passa på att slänga in ett filmtips så här mitt i allt. Igår såg jag och min sambo en väldigt bra film, Home Again heter den, en sån där riktigt gullig må bra komedi med riktigt bra skådisar också.

I lördags var jag på stan och hade så trevligt med min kompis. Vi fikade och gick och shoppade.

Jag har ju fått igen lite pengar på skatten så jag kände att jag kunde unna mig lite kläder.

Jag har börjat tycka det är så roligt att köpa nyare kläder, och göra mig lite fin. förut hade jag varken råd eller intresse att ens tänka på mig själv.

Det känns så härligt att äntligen känna att jag kan göra det, min sambo har ju uppmunrat mig till det, han har sagt att nu har du faktiskt tid och möjlighet att tänka på dig själv också.

Jag har till och med börjat tycka det är lite roligt att sminka sig, men jag känner att jag ändå skulle behöva gå till någon som hjälper mig lite med sånt,jag har funderat på att gå antingen till make up store eller kicks, en jag pratade med där sa en gång att dom ger sminkurser där också.

Iallafall så blev det lite dyrare än vad jag tänkte mig. Men fina kläder fick jag, men måste medge det ändå sved lite i börsen då expiditen i kassan var så glad och trevlig, och sen berättade hon glatt att det blir 950 kr  .

Jag bara tänkte oj shit, men det var bara att se glad ut och betala, förmodligen så var det kanske det kanske den bästa försäljningen dom hade för idag, för det var inte så mycket folk just då i butiken i allafall.

Men jag kände ändå att det var värt pengarna, och det är trevligt att gå med någon som kan ge lite råd också.

Annars har det inte hänt särskilt mycket här, lugnt och stilla och jag känner mig glad och nöjd med livet just nu.

Jag har sett mycket program på teve med frierier och så, men jag vet ju att min sambo inte är särskilt intresserad av att gifta sig igen.

Fast sist jag tog upp det bara lite på skoj så sa han men inte nu i allafall.

Samtidigt tänker jag att jag har ju varit gift två gånger redan och jag fick ju knappast erfara att jag blev mer kär för det eftersom båda två slutade i skilsmässa.

Och nu vet jag att jag inte skulle bli mer kär om jag gifte mig med min sambo, eftersom jag redan är så kär jag tror jag kan bli. Det skulle i så fall bara vara som en fin grej,att nu är det verkligen vi två.

Fast det vet jag ju ändå, vi är ju förlovade och bor tillsammans, och han har ju förklarat sin kärlek för mig både en och flera gånger så jag tror inte det skulle bli mer bättre för vi gifte oss, det är ju huvudsaken att man älskar varandra ändå   .'

Det viktigaste är ju ändå att vi båda är lyckliga, mår bra och värnar om varandra.

Ja, det blev lite romantiskt babblande...

Imorgon ska jag och min dotter gå på hockey, det ska bli spännande. Jag hade ju hoppas att vi skulle få se en fjärde avgörande matach, men det allra roligaste vore ändå om vi får se en vinstmatch, det är det viktigaste..  .

Men nu vill jag passa på att önska, om jag har nån läsare kvar så lite som jag skriver, en trevlig fortsatt kväll, och snart måndag, jippie, ny dag nya möjligheter  

Ovido - Quiz & Flashcards