asaplace

Alla inlägg den 8 januari 2020

Av Åsa Markström - 8 januari 2020 20:35

Godkväll!


Tänkte det var dags att skriva några rader nu, inte för att jag vet om jag har något särkilt intressant att berätta, men nåt ska jag säkert komma på antar jag  .

Idag har det inte blivit särskilt mycket gjort härhemma, gick bara en kort prommenad, från jobbet. Och jag måste säga att den prommenaden inte var särskilt angenäm.

Ishalka, tur att det ändå var ganska bra sandat, och jag har ett par bra skor, icebugs. Utan dem skulle jag knappt våga mig ut, jag som är livrädd för halka.

Sen jag ramlade för kanske fyra fem år sen och slog knäet i en isvattenpöl, det fanns ingen annan stans att gå än just där.

Jag rekomenderar verkligen dessa skor, finns i lite olika prisklasser, men har hitills varit en billig livförsäkring för mig.

Tänk vad tiden går fort, nu är julen slut, känns tråkigt då vi måste ta bort alla julsaker.

VÅr gran som är så fin i år, vi har silvertema nu och nästa jul har vi funderingar på att ha guldtema och svart, det kan kanske bli fint vi får se.

 Nu på lördag ska vi fara iväg till Lycksele i några dagar, det är ingen nöjesresa, utan en resa för min dotters höftoperation.

Tänk som vi har kämpat med att få den, och nu är det snart äntligen dags.

Det är bara att be till gud att operationen blir lyckad, och att min dotter äntligen kan börja leva sitt liv mer som det är tänkt, och hon själv vill. Min dotter är värd all kärlek, och jag och min man kommer att finnas vid hennes sida och hjälpa och stödja henne så gott vi kan  .

Min man är väldigt fin, som också tar ledigt från sitt jobb för att vara med oss och skjutsa oss till sjukhuset.

Det lär nog inte finnas särskilt mycket i Lycksele under vintern att göra, men dom har ett gym där på campingen,, och under lediga stunder då vi inte är på sjukhuset kan man ju gå prommenader och se teve.

Har tänkt att ta med min bok Sommar på den lilla ön i havet.

Det är en fin bok, och vackra miljöbeskrivningar, nästan som att man ser allt framför sig på film, hur det ser ut och hur dom lever på den där ön. Jag rekomenderar verkligen boken, författaren heter Jenny Colgan.

Känns helt fantastiskt att börja läsa igen.

Nu har jag börjat med om kvällarna, att i stället för att ligga och stirra i mobilen, så lämnar jag den där nere och läser i stället några sidor innan jag somnar.

Det är trevligt. Då blir det kanske att av att jag läser ut boken nångång.

Nu är det nog dags snart att krypa till kojs, ska upp halv sex som vanligt i morgon.


Tänkte avsluta med några ord:


Livet är skört, lev livet så gott det går,'

försök njuta av det du har små guldkorn

runt omkring.

Det händer så mycket hemskt just nu i världen,

så försök att hitta just din mysfaktor, det du trivs bäst med

och känner för.

Strunta i personer som inte bryr sig om dig, vårda dom som

finns nära i stället, som verkligen bryr sig om dig och vill

dig väl-

Livet är kort, för kort för att kastas bort, njut av varje sekund.

Var inte rädd att säga, jag 'lskar dig, eller jag gillar dig, till någon person som du tycker om. De flesta

uppskattar

en kram, och värmande och snälla ord.

Då det redan finns så mycket hat och ondska i världen.

Ge inte upp hoppet om livet, så länge liv finns, finns där

alltid hopp, även om det ibland kan vara svårt att se det.

  




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards