asaplace

Direktlänk till inlägg 13 april 2018

Grattis Skellefteå Aik till finalen !!!

Av Åsa Markström - 13 april 2018 22:56



TÄnkte det var dags att skriva några rader igen innan den gamla tanten ska gå i säng  .

Idag har det varit en väldigt trevlig kväll då jag och min dotter fick se vårt älskade Aik ta sig ända till finalen, vilken feststämmning bland publiken också.

Kändes faktiskt riktigt underbart att få vara del av det, jag har nog aldrig varit med om något liknande som jag minns i allafall.' Men ett stort grattis till vårt käre aik,

Djurgården är ett bra lag, och dom kämpad på väl men räckte inte hela vägen.

Växjö däremot blir ett mer svårtuggat motstånd och dom har dessutomViktor Fasth i mål. men har vi tagit oss ända till finalen, så är det ändå inte helt omöjligt att slå utdom också.

Jag tänkte berätta om ettt trevligt besök jag och min sambo gjorde, det är en släkting till honom, en gubbe som är 95 år.

Jag måste säga att jag blev väldigt imponerad av honom.

Han bor själv i ett hus ute på landet, och har hemtjänst två gånger om dagen, men dom kollar bara till honom mest och pratar med honom en stund för att se att han lever.

Han kände igen min sambo och blev så glad då vi och en faster tror jag det är till min sambo följde också med.

Problemet är att han hör väldigt dåligt, och man får nästan skrika då man pratar med honom, men han är ändå en go och glad gubbe, och jag skulle gärna fara och hälsa på honom igen,

Det var intressant att höra hans berättelser.

Speciellt en historia blev jag faschinerad av. Jag tror det var en av hans döttrar som dött eller om det var hans fru, minns inte riktigt.

Men i allafalls så pratade vi om vi tror det finns något efter döden.

Då berättade han att hon hade trott på att man blev typ djur efter döden, fåglar eller nåt annat djur. Hon trodde på det andliga och det gör ju jag också, jag tror ju att det finns något där ute efter döden.

Jag har svårt att tänka mig att vi bara försvinner helt från våra kroppar och ingenting alls händer då v dör, det skulle vara väldigt sorgligt om det vore så.

I alla fall berättade han att hon hade skrivit i sin egen  dödsannons, att om ni en morgon hör fågelkvitter hos er så är det jag som kommer och besöker er.

En dag hade han sett en sädesäla flyga runt hans bil och kvittrat och flygit runt bilen då han satt där flera varv, och sen hade den varit runt traktorn han ägde också.

Men sen flög sädesälan bort och han såg den aldirg mer igen, och han sa, att det var inte utan att man fick sig en funderare, han trodde nog att det kan finnas nåt mer,

'Och jag tror att det är bra att man har den insinkten speciellt då man kommit upp i den åldern och kanske inte har så många år kvar, jag tror det är bra för alla att ha något fint att tro på, men  jag blev väldigt tagen av den berättelsen i allafall och tänkte att jag tror i allafall att det finns att våra nära och kära som gått bort vakar över oss från deras himmel  .

Sen var han också ledsen för att han samma dag blivit av med körkortet, men vi tröstade honom och sa att det är inte ens särskilt många i din ålder som ens kan ha körkort, och du ska vara glad att du fått ha det så pass länge och vara tacksam över det.

Då blev han lite gladare och skojade till det lite och sa att han ju kunde åka på sin åkgräsklippare eller köpa en skottkärra  -

Men nu måste jag i säng, godnatt eventuella nattsuddare, lev och må och ta till vara på livet.








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Markström - 8 januari 2020 20:35

Godkväll!   Tänkte det var dags att skriva några rader nu, inte för att jag vet om jag har något särkilt intressant att berätta, men nåt ska jag säkert komma på antar jag  . Idag har det inte blivit särskilt mycket gjort härhemma, gick bara en ...

Av Åsa Markström - 26 december 2019 21:58

Hej och välkommna hit, ni som vill !   Nu blir detta mer som en vanlig blogg igen, jag känner att jag har redan ganska mycket matreal på min bok, så jag behöver inte så mycket just nu, har tillräckligt mycket att jobba med redan. Men man vet al...

Av Åsa Markström - 22 november 2019 18:43

Nu har jag verkligen bestämt mig för att slutföra den här boken. Det kommer att ta tid, och jag kommer säkert då och då att vilja kasta ut datorn genom fönstret. Men klar ska den bli, oavsett hur lång tid det än må ta. Jag inser att min berättels...

Av Åsa Markström - 5 september 2019 20:38

Ja, men då kör vi på ett kapitel 19 tycker jag, för er som orkar läsa. Då man landar i en  viss plats i livet, som jag nu känner att jag har gjort, så kommer man till instinkt en hel del saker. Förhoppningsvis så stämmer det att man blir lite kloka...

Av Åsa Markström - 7 juli 2019 15:35

  Ja då kommer fortsättningen. Hade egentligen inte tänkt skriva några fler kapitel, men sen började jag tänka på att livet man lever är precis som en bok, Man börjar med tomma sidor och sen fyller man på eftersom. Det här känns som en början p...

Ovido - Quiz & Flashcards