asaplace

Alla inlägg den 11 augusti 2017

Av Åsa Markström - 11 augusti 2017 22:18

Godkväll!

Nu tänkte jag att det 'är dags att skriva några rader igen. Jag kan inte fatta att tiden ska flyga iväg så himla snabbt, det känns grymt trist.

Fast på ett sätt är det väl bra också, man har ju alltid hört att då tiden går fortare så trivs man med sitt liv  .

Och det tycker jag stämmer, för jag trivs ju verkligen med mitt liv just nu.

Jag och min dotter hade det underbart trevligt i stockholm, tänk om jag kunde lägga in bilder så skulle jag kunna visa er dom jag tog. Men jag får väl berätta med ord i stället.

Plamet gocl ju sent så vi kom fram till hotellet vid halv nio på kvällem tup, så vid första kvällen blev det inte så mycket gjorrt. Jag var godisugen, så jag tänkte gå till baren och se vad dom hade i godisväg.

Jag köpte 33 cl colaflaskor två stycken, och två påsar med nå typ chokladgodis och det var två pluttiga påsar. Kan ni gissa vad det blev? Jo 150 spänn..

Jag måste säga att hotellet som vi bodde på var jättefint, både jag och min dotter blev så nöjda, och snacka om höjdarfrukost. Oj, riktigt bra service också och det var rena buffen. Bättre än vad dom frukostar jag tidigare har ätit på hotell var.

Det bästa var också att hotellet låg väldigt bra till, vid slussen, och det är ju väldigt centralt. 

På lördagen gick vi på östermalm och kikade på affärer, min dotter ville till en speciell sminkaffär som vi hittade till, sen blevdet inte så många affärer till.

VI hamnade nämligen mitt under prideparaden, och det var väldigt häftigt att se. Jag blev faktiskt väldigt rörd då jag såg alla olika mäniskor som gick med, och kände kärleken både från de som var med och vi som stod i publiken.

Här var verkligen alla slags mäniskor välkommna, och det tycker jag är underbart för så borde det ju egentligen vara överallt.

Prideparaden räckte typ i tre timmar, i slutet började vi bli lite less, men det var avspärrat på många ställen och vi visste inte riktigt var vi skulle gå för att hitta.

Men så småningom hade tre timmar gått och både jag och min dotter var både trötta och hungriga, så då fick det bli mcdonalds, och det är ju aldrig fel att äta där  .

Sen myste vi på hotellet resten av kvällen.

På söndagenså for vi till mall of scandinavia i solna, det är kul att gå omkring där, finns ju så många affärer.

Sen skulle vi träffa min halvsyster som jag inte träffat på tio år typ, och det var verkligen härligt att träffa henne igen, en underbar person  .

Vi pratade en hel del om våra uppväxter. Jag sa att jag ofta  har funderat hur det skulle vara om vi fått växa upp tillsammans, hon är ju åtta år äldre än mig.

Jag sa till henne att jag ändå är glad att hon inte fick min uppväxt, hennes föräldrar har gett henne en bra och trygg uppväxt, och det är jag glad för att hon fick det bra.

Sen gick tiden himla snabbt och rätt som det var så skulle vi iväg till planet och dra iväg hemåt. Jag är så väldigt nöjd med vår resa så trevligt att få tillbringa mer tid ensam med min älskade dotter, men visst längtade jag också efter min älskling där hemma.

Han var så gullig och kom och hämtade oss på falhmark och även körde oss in  ..

Imorgon ska vi åka en sväng på Norlia mässan, var ett bra tag sen jag var där sist, så det ska bli trevligt bara att gå och se på allt som finns där.

Sen imorgon ska jag och min dotter gå och se den nya filmen Annabelle, en skräckfilm.

Vi har ju sett detn första filmen och den var väl sådär, min kompis sa att det mest skrämmande med den filmen är att den någonsin gjort och att någon ens vill ha den där dockan, haha  . Men jag tror nog att tvåan är bättre känns det som., men vi får se.

Ikväll har jag varit och tränat, förhoppningsvis har jag tränat bort nåt halvt hekto av det jag har gått upp under semestern.

Men nu blir det nya tag, hej och hå   .

Jag tränade på mitt nya gym step in, Det mest besvärligaste var att hitta till ingången då det är obemannat, eftersom man kan träna när som helst.

Man ska alltså gå in genom ett garage, jag var alldelles virrig, och frågade en kille om han visste var jag skulle gå. Han var så gullig att han följde mig upp och såg till så jag kom in, jag tackade honom.'

Jag blir rörd då jag tänker på att det faktiskt finns folk som är så snälla och hjälpsamma, bara man vågar fråga. Man kan ju inte få nåt annat än jag vet inte, typ eller nej.

Men nu ska jag i allafall strax susa isäng.

Godnatt önskar jag eventuella läsare, på återseende   .

Ovido - Quiz & Flashcards