asaplace

Alla inlägg den 15 augusti 2017

Av Åsa Markström - 15 augusti 2017 20:40

Hejsan!

Ja då var tisdagem gjort och snart är det helg igen, oj  tiden ringer iväg, vet knappt ens hur många gånger jag skrivit det, så det börjar bli lite väl utjatat  .

Men allt är som vanligt här.

I lördags var jag och älsklingen på Norlia mässan, men jag tyckte inte att det var särskilt märkvärdigt.Det var mycket folk överallt, jag kan inte förstå egentligen varför dom ska ta 100 kr per skalle i inträde, då det är meningen att man ska köpa en massa där, försäljarna står ju överallt och är så ivriga på att få sålt sina grejor.

Fast det var väl för underhållningen kanske som dom tog betalt för,som vi inte brydde oss om. Men vi åt god mat där i allafall nachotallrik, mums filibabba  .

Sen gick vi och käkade pizza på tre kronor, och dom var goda som vanligt, och sen blevdet bio då vi såg Annabelle två.

Den var faktiskt väldigt mycket bättre än vad vi förväntat oss, mer välgjord och riktigt spännande.

Fast min dotter tycker att det är lite pinsamt att gå och se skräckfilmer med morsan. Och det förstår jag, jag kunde inte låta bli att skrika och hoppa till, och en gång spillde jag ut dricka, förhoppningsvis så hamnade den bara på mig.  .

I söndags hade vi trevligt middagsfrämmande, jag fick för mig att jag skulle göra pizza. Och dom blev hyfsat goda, har hittat ett bra recept från internet med en deg som faktiskt går att kavla ut.

VI såg en film som det var längesen jag såg, den heter Deep blue see, faktiskt riktigt sevärd.

Den handlar om en tjej som inte är riktigt klok, hon startar ett exprement på hajar, för att försöka boka alsaimers, och det var inte så väldans smart gjort, av henne, om man säger så, Av det där exprimentet blir hajarna duubelt så smarta och farliga.

Stellan skarsgård har  också en liten roll med där.

Och nu har jag och min gubbeplanerat att åka iväg till Stockholm också, han ville så gärna fara dit då jag och min dotter for dit, så då sa jag men då kan ju jag och du också åka  -

Så helgen den 25 blir resan av, nu håller vi på att boka flyg och leta boende för fullt, och det är inte lätt att leta boende kan jag säga.

Det finns hur mycket som helst och hur dyrt som helst också om man vill.Men vi vill ju förstås ha så billigt som möjligt så vi kan göra mer i Stockholm.

Då är också ett besök med min halvsyrra inplanerat också, då får jag träffa hennes kille också, det ska bli spännande, men han är säkert också trevlig som hon.

jag har också börjat om att träna på gym igen, var där igår. Jag börjar tycka faktiskt att mitt nya gym är riktigt trevligt och väldigt bra och moderna maskiner också.

Och saknar jag teven så kan jag alltid se på netflix på mobilen.

Nu ska jag bli mer bestämd med träningen, tre dagar i veckan och gå varje dag till jobbet, nu järnspikar ska det bli krut i gammel tanten, haha  .

Mrn nu ska jag gå och lägga mig, upp tidigt imorgon, tjohoo..Godnatt önskar jag eventuella läsare  .

Ovido - Quiz & Flashcards