asaplace

Direktlänk till inlägg 20 februari 2018

.Imorgon, är en ny dag med nya möjligheter , med positiva tankar

Av Åsa Markström - 20 februari 2018 22:12

Godkväll!

Tyckte det är dags att skriva några rader, , känner mig inte särskilt trött just nu. Men det har blivit lite så nu då jag är sjukskriven, man vänder tyvär lite på dygnet.

Ändå har jag varit rätt duktig och stigit upp med min älskling, och ätit min dagliga fiberhavdegrynsgröt. Men sen har jag ju kommit på att jag faktiskt är trött så då har jag gått och lagt mig igen och sovit ett par timmar, dumt nog  .

Jag längtar tilbaka till jobbet, och träffa folket där och jobba, sp man känner att jag gör någon nytta  .

Min sambo jobbar ju halvtid så det är bra då får jag sällskap sen och jag brukar laga nån god lunch åt honom. Idag gjorde jag något väldigt gott men enkelt, jag stekte wokgrönsaker, kryddade dem och sedan stekte jag också med bacon, det blev gott.

Och så hade jag kall beasås till.

Jag försöker ju börja tänka mer på grönsaker nu och det har hittils gott ganska bra. Men tråkigt är ju nu att jag inte får anstränga mig och träna, då skulle jag säkert gå ner i vikt fortare.

Men tur att dietisten var snäll och gav mig hela två månader till nästa gång  .

Men vet ni vad jag saknar? Att lyssna på musik i hörlurar, det är något jag älskar att göra. Speciellt då jag sitter och slöar vid datorn eller är ute och går eller tränar, men det går inte förrän örat är helt läkt och det tar ju upp till sex veckor. Det är ca tre veckor kvar nu, och då hoppas jag verkligen att hörsen också har blivit bättre.

Jag måste berätta om en spännande serie jag och min dotter följer på netflix, den heter glitchs. Den finns i två säsonger just nu och varje avsnitt är en timme långt och sex avsnitt i varje säsong.

Jag trodde inte jag skulle bli så förtjust i den..Men jag rekomenderar den verkligen till den som gillar att se en spännande serie, sen är det ju förstås upp till var och en vad man verkligen tycker är spännande och bra  .

Annars har jag inte gjort något särskilt alls idag, jag hade tänkt gå ut och gå en stillsam prommenad men tycker det känns alldeles för kallt för det, sist jag såg på tempen var det -20 brr..

Men det är ju i och för sig inte så mycket att vänta då man faktiskt bor i kallhålet Skellefteå. Som man säger, finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.

Ibland tänker då jag tänker över mitt liv, och nu talar vi om kärlek Tänk vilket intressant ämne det kan vara..

Jag tänker ibland då och då, kan det verkligen vara så här bra ? Finns det ingen liten hake någonstans där i gröten som nystar upp något problem av något slag?

Eftersom jag är van att det ska vara något hela tiden som bekymrar mig, men för tillfället är det ju inte det.

Men jag måste lära mig konsten att bara slappna av njuta av min lycka, och inte tänka på allt som eventuellt kan hända, det visar sig ju i såna fall hur som helst längre fram om det skulle bli så.

Men just nu känns det bra och jag ska snart krypa i säng hos min älskade. Tänk vad skönt det är att slippa sova ensam. jag brukar ibland tänka på hur konstigt det skulle kännas att helt plötsligt behöva göra det.

Men naturligtvis så skulle man vänja sig vid det också med tiden.

Jag hoppas att alla ni där ute som verkligen känner er ensamma och letar efter sann kärlek, ska finna den. Jag tror att det finns någon för alla..

Men ni får en extra kram av mig och även ni som redan har funnit lyckan  .

Nu ska jag sluta svamla för ikväll, en ny dag imorgon, ny dag och nya möjligheter, tjohopp !!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Markström - 8 januari 2020 20:35

Godkväll!   Tänkte det var dags att skriva några rader nu, inte för att jag vet om jag har något särkilt intressant att berätta, men nåt ska jag säkert komma på antar jag  . Idag har det inte blivit särskilt mycket gjort härhemma, gick bara en ...

Av Åsa Markström - 26 december 2019 21:58

Hej och välkommna hit, ni som vill !   Nu blir detta mer som en vanlig blogg igen, jag känner att jag har redan ganska mycket matreal på min bok, så jag behöver inte så mycket just nu, har tillräckligt mycket att jobba med redan. Men man vet al...

Av Åsa Markström - 22 november 2019 18:43

Nu har jag verkligen bestämt mig för att slutföra den här boken. Det kommer att ta tid, och jag kommer säkert då och då att vilja kasta ut datorn genom fönstret. Men klar ska den bli, oavsett hur lång tid det än må ta. Jag inser att min berättels...

Av Åsa Markström - 5 september 2019 20:38

Ja, men då kör vi på ett kapitel 19 tycker jag, för er som orkar läsa. Då man landar i en  viss plats i livet, som jag nu känner att jag har gjort, så kommer man till instinkt en hel del saker. Förhoppningsvis så stämmer det att man blir lite kloka...

Av Åsa Markström - 7 juli 2019 15:35

  Ja då kommer fortsättningen. Hade egentligen inte tänkt skriva några fler kapitel, men sen började jag tänka på att livet man lever är precis som en bok, Man börjar med tomma sidor och sen fyller man på eftersom. Det här känns som en början p...

Ovido - Quiz & Flashcards